NOTA: Wij hopen dat de administratie zo snel mogelijk een webservice zal aanbieden voor deze toepassing. Dit maakt het doorsturen van de gegevens nog eenvoudiger.
De intracommunautaire opgave voor INTERVAT wordt samengesteld uit de aangifte die uw boekhoudprogramma opsteld. De gegevens van de aangever worden echter uit de dossier gegevens van adeBTW overgenomen, met als extra een controle op gelijkheid van het ondernemingsnummer. Zorg dus dat uw dossier gegevens juist zijn!
Na het inlezen van de data uit de boekhouding, wordt een overzichtsscherm getoond.
|
Nadat u de intracommunautaire kwartaalopgave heeft aangemaakt, wordt de link naar het electronisch document in het kladblok opgeslagen.
|
adeBTW zal de INTERVAT website openen in uw internet verkenner. (url moet ingevuld staan in het setup scherm)
|
Stop uw elektronische identiteitskaart in de kaartlezer, en klik op de onderste optie.
De eerste maal zal het certificaat dat zich op uw eID paspoort bevindt, geregistreerd worden.
Klik op LOGIN
Er kan meer dan 1 certificaat op uw computer geinstalleerd zijn.
Selecteer het juiste certificaat en klik op OK
|
Selecteer bovenaan INTRACOMMUNAUTAIRE OPGAVE
en in het menu aan de linkerzijde: Aangifte via XML bestand - Nieuw
In het volgende scherm vult u uw BTW nummer in, en klikt dan op VOLGENDE
Nu kan u de locatie van het xml bestand invoeren.
Klik in het vak naast Locatie en kleef de inhoud van het klembord ( CTRL V ) of klik op Selecteren, en blader naar de juiste locatie van het XML bestand.
Klik daarna op VALIDEREN
INTERVAT zal uw aangifte onmiddellijk nakijken, en een waarschuwing geven indien er fouten zijn.
De volgende stappen zijn dezelfde als voor het indienen van uw BTW opgave.